Nek- en schouderklachten & vermoeidheid, wat kunnen deze symptomen betekenen?
Hoi allemaal,
Sinds een jaar heb ik nek- en schouderklachten in combinatie met een aantal andere klachten.
Dit zijn de andere klachten (weet niet of ze met elkaar te maken hebben):
Vermoeidheid
Altijd koud
Buikklachten (twee soorten, al langer last van dan dit jaar)
Steken in armen (niet altijd, beide armen, steeds verschillende plaatsen)
Snel slapende benen en armen (vaker benen dan armen)
Slechte ademhaling (hoog, soms hyperventilatie)
Ik heb een hele lichte scoliose (vastgesteld door röntgenfoto)
Verder ben ik al aan het kwakkelen sinds een aantal jaar (+/- 3 jaar)
Ik ben al in behandeling geweest bij een cesartherapeut, fysiotherapeut, osteopaat, manueel therapeut en ben momenteel bij een neuroloog.
Krijg de uitslag van de MRI dinsdag, maar neuroloog verwacht dat hier niks uitkomt. Ze wil dan ook verder niks meer onderzoeken.
Nu zou ik toch graag willen weten wat dit kan zijn. Het is namelijk erg vervelend en niemand weet wat het kan zijn.
Ik ga binnenkort weer starten met fysiotherapie en manuele therapie in één.
Ik heb een plaatje bijgevoegd met waar de pijn vooral zit. Paars is bijna altijd pijn & turquoise is ook pijn maar minder vaak.
Alvast bedankt
Toegevoegd na 2 minuten:
Nog een klacht:
hoofdpijn (zeer waarschijnlijk door de nek veroorzaakt, aan één kant)
Deze artsen hebben je verhaal gehoord en je goed kunnen onderzoeken. Wanneer zij er niet uitkomen dan is het niet waarschijnlijk dat wij je kunnen helpen.
@Erna55 de manuele therapeut dacht dat het door mijn houding kwam dus daarna naar cesartherapie gegaan maar deze dacht dus dat het niet door mijn houding kwam. Daarna naar de fysiotherapeut gegaan maar dit kon niet samen met de osteopaat dus gestopt met de fysiotherapeut. De osteopaat heeft wel een aantal dingen gekraakt (of hoe dit heet) en het was ook al een stuk minder erg, totdat het opeens zo koud werd. @Amadea mijn bmi is 19,8 misschien iets lager want ik ben misschien iets gegroeid. Misschien ook handig om te weten. Ik ben 16 jaar.
De psycholoog zal toch met je besproken hebben hoe je op een andere manier met stress om kunt gaan ? Hij zal toch gesproken hebben over een behandeling ?
Je hebt soms last van hyperventilatie, zeg je. Dit betekent dat je niet goed omgaat met stress.
Hier kan een psycholoog je voor behandelen. Waarom is er geen behandeling gestart ?
Blijkbaar heb je moeite om te accepteren dat de manier waarop jij met stress omgaat de oorzaak kan zijn zijn van je fysieke klachten.
Ik heb geen moeite om het te accepteren als het om stress gaat, maar dit is niet zeker. Ik heb trouwens na dat fietsen geen hyperventilatie gehad. En zoals ik al zei, als het om stress gaat, dan is het onbewuste stress. Maar ik heb mijn twijfels daarbij omdat ik met warm weer beduidend minder last heb van mijn klachten. En voor de Buikklachten Is trouwens wel een diagnose gesteld (twee eigenlijk) zijn beide weg te nemen met medicijnen gelukkig.
Bij even hijgen ga je naar de dokter en noem je het hyperventilatie.
Je huppelt van de ene naar de andere arts. Je probeert mindfullness tegen stress, maar tegelijk ontken je dat stress een factor kan zijn. In je contact met de psycholoog heb je je lichamelijke klachten wel aangekaart, maar je hebt daar niet verder aan (willen) werken.
Je buikklachten Vertel je als : er waren 2 diagnoses... Ik kan je aanraden om toch eens met de huisarts te spreken of een psycholoog je kan helpen.
@Erna55: Ik heb het zelf niet hijgen genoemd...dit heeft mijn huistarts verteld. Ik ontken niet dat stress een oorzaak kan zijn, maar ik denk niet dat het de hele oorzaak is. Ik ben ook moeten stoppen met de dingen die voor mij ontspanning zijn omdat ik dit niet meer kan door de nek en schouderklachten. De buikklachten zijn inderdaad twee diagnoses. 1 Verstoppingen, daar heb ik zelf niet heel veel buikklachten van maar wel af en toe. 2 Heel veel menstruele pijn (met de jaren erger geworden, op ehbo beland omdat het leek op blinde darm ontsteking) Begon een week voor de menstruatie en gaat door tot een week erna. Dit is dus bijna de hele maand. van deze buikpijn had ik dan ook het meest last. Maar deze beide buikklachten zijn opgelost met medicijnen (laxeermiddel voor de verstoppingen en de pil voor de menstruele pijn, doorslikken) Al heb ik in de stopweek nog steeds teveel pijn om naar school te gaan.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.