Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Nek- en schouderklachten & vermoeidheid, wat kunnen deze symptomen betekenen?

Hoi allemaal,
Sinds een jaar heb ik nek- en schouderklachten in combinatie met een aantal andere klachten.

Dit zijn de andere klachten (weet niet of ze met elkaar te maken hebben):
Vermoeidheid
Altijd koud
Buikklachten (twee soorten, al langer last van dan dit jaar)
Steken in armen (niet altijd, beide armen, steeds verschillende plaatsen)
Snel slapende benen en armen (vaker benen dan armen)
Slechte ademhaling (hoog, soms hyperventilatie)

Ik heb een hele lichte scoliose (vastgesteld door röntgenfoto)
Verder ben ik al aan het kwakkelen sinds een aantal jaar (+/- 3 jaar)

Ik ben al in behandeling geweest bij een cesartherapeut, fysiotherapeut, osteopaat, manueel therapeut en ben momenteel bij een neuroloog.
Krijg de uitslag van de MRI dinsdag, maar neuroloog verwacht dat hier niks uitkomt. Ze wil dan ook verder niks meer onderzoeken.

Nu zou ik toch graag willen weten wat dit kan zijn. Het is namelijk erg vervelend en niemand weet wat het kan zijn.

Ik ga binnenkort weer starten met fysiotherapie en manuele therapie in één.
Ik heb een plaatje bijgevoegd met waar de pijn vooral zit. Paars is bijna altijd pijn & turquoise is ook pijn maar minder vaak.

Alvast bedankt

Toegevoegd na 2 minuten:
Nog een klacht:
hoofdpijn (zeer waarschijnlijk door de nek veroorzaakt, aan één kant)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ben je al eens bij een psycholoog geweest? Klinkt misschien raar maar klachten als nek-schouderklachten, hoofdpijn, slechte ademhaling, buikklachten, vermoeidheid kunnen allemaal als oorzaak stress en spanning hebben. Sowieso kan stress heel erg veel lichamelijk met je doen.

http://albertsonnevelt.nl/stress-klachten-5-lichamelijke-gevolgen/

Toegevoegd na 1 minuut:
En dat soort klachten word vaak onderschat of teniet gedaan als stress oorzaak.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

het is nauwelijks te doen om echt alle punten te bespreken die je aan de orde stelt. Wat de hoofdvraag betreft doe ik graag een poging.

Hoge rugklachten (schouders, nek en de rug ter hoogte van de borstkas) zijn vaak (maar niet steeds) gerelateerd aan stress. Mensen die zich (soms onbewust) zorgen maken, hebben veel eerder de neiging tot spierverkramping, dan anderen. Er bestaan veel klachten die (vaak achteraf) verklaard worden door je leefsituatie. Vooral wanneer je al bij diverse artsen bent geweest die geen eenvoudige verklaring kunnen geven, kun je hieraan gaan denken. Overigens kunnen de klachten soms heel makkelijk worden opgeheven (ander kussen, andere stoel, tussendoor af en toe wat bewegen). Ook moet je vooral niet denken aan psychische stoornissen, het ligt hierbij eerder in de sfeer van piekeren. Zie de bron.
De klachten kunnen ook voortkomen uit een verkeerde houding die lang wordt volgehouden, zoals bij het werken achter een beeldscherm. Ook een te lage temperatuur in de werkruimte kan de boosdoener zijn (zie voor deze beide: ergonomische klachten -- bron 2)
Verder zou eventueel een gebrek aan kalium en andere elektrolyten een rol kunnen spelen; is je lichaamsgewicht redelijk, dan zal dit zelden voorkomen. zie bron 3.

nogmaals, vanwege de zeer uitgebreide vraagstelling pretendeer ik geen (enigszins) volledig antwoord; maar wie weet kan ik je hiermee wel wat op weg helpen. Veel sterkte gewenst!

Toegevoegd na 5 minuten:
je toelichting nalezend ga ik wel denken aan de mogelijkheid van psycho-somatische klachten. Wellicht dat je baat kunt hebben bij meditatie, yoga, mindfullness, masage, naar de sauna gaan, onder een warmtelamp/ zonnehemel zitten en/ of lichttherapie. Al deze dingen worden door veel mensen als weldadig ervaren en al lossen ze wellicht niet al je klachten op, ze kunnen je wel helpen je ertegen te wapenen. Ik heb zelf veel baat gehad bij veelvuldig bezoek aan de sauna (vanwege lage rugklachten) en ben uiteindelijk verhuisd naar Griekenland (mazzelaar die ik ben) en vrijwel geheel van mijn klachten genezen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing