Hoe kun je voor langere tijd gezond staandwerken verichten?
Ik ga binnen kort (weer) in een fabriek werken. De eerste keer toen ik dit deed had ik na 8uren werken veel last van mijn rug en spieren.
Al het werk dat ik zal gaan verichten zal staand zijn.
Nu is de vraag hoe kan ik dit zo gezond mogelijk voor mijn lichaam doen?
zijn er misschien bepaalde bewegings- oefeningen die ik vooraf kan doen?
Of is het gewoon spierpijn van het werken waar ik en iedereen aan zal moeten wennen?
1. Voor hoeveel uur per dag (en week) ga je dit werk doen? Misschien is er een mogelijkheid dat je het langzaam opbouwt en niet direct voor 8u/dag gaat beginnen.
2. Waren de klachten na de eerste keer al na één enkele dag, of nadat je het werk al een langere periode gedaan had?
3. Is het werk wat je ook (deels) bukkend moet doen, althans niet volledig rechtopstaand?
4. Ga je gelijksoortige werkzaamheden doen als wat je de eerste keer deed? Verder zou ik zeggen: ken je beperkingen (veel last van rug en spieren na dergelijk werk), want anders kan het een pijnlijke aangelegenheid worden.
Maar niet de dag voordat je begint zwaar gaan trainen, je wilt de 1e dag niet al met spierpijn beginnen.. Goeie schoenen, maar deze wel inlopen zodat je zeker weet dat ze goed zitten. Een rustige wandeling in de pauzes is beter dan in een kantinestoel hangen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.