Kan ik een verwijsbrief voor borstverkleining aanvragen?
De situatie is als volgt:
Ik heb grote borsten (85 F/G) en heb hier rugpijn van. Twee fysiotrajecten doorlopen, maar hielp niet. Ik sta nu op het punt om weer naar de huisarts te gaan, zij heeft al aangegeven dat het een optie is om borstverkleining te doen. Het punt is als volgt: om in aanmerking te komen moet mijn BMI minstens 30 zijn, dat is het niet en ik ben al bezig met afvallen, ben de laatste 3 weken zo'n 6 kilo kwijt :). Ik moet nog zo'n 5 a 6 kilo kwijt voor ik het juiste BMI heb. Ik verwacht dat ik die kilo's wel binnen 6 weken kwijt kan zijn, dat is ongeveer de wachttijd voor de plastisch chirurg.
Kan de huisarts mij de verwijzing weigeren omdat ik nu niet het juiste BMI heb, of is het BMI pas van belang als ik daadwerkelijk bij de plastisch chirurg een afspraak heb?
Ik wil het hele traject zo snel mogelijk in gang zetten omdat de rugpijn bijna ondraaglijk wordt.
Bedankt!
Iets rustiger afvallen zou beter zijn voor je lichaam, maar dat moet je afwegen tegen de pijn. Vraag dit gewoon aan de huisarts, die maakt de beste inschatting wanneer aanvragen zin heeft.
succes.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.