Komen mijn symptomen overeen met kanker?
Ik ben 16 jaar oud en heb al vrij lang (meer dan een jaar) bobbels in mijn hals en liezen. De plaats in mijn lies steekt een beetje. Mijn vader en mijn opa hadden beide teelbalkanker wat uitzaaide naar hun lies, de arts liet ons weten dat deze vorm van kanker in bepaalde maten overdraagbaar was. Ik ben hier al eerder voor naar de huisarts geweest maar die nam me niet heel erg serieus aangezien hij er naar keek en er verder niets mee deed, hij noemde een paar dingen op waar het aan zou kunnen liggen en dat het geen kanker hoefde te zijn maar het zit me toch niet lekker. Nu is mijn vraag of iemamd hier ervaring mee heeft en mij advies kan geven over wat ik moet doen en hoe groot de kans is dat dit kanker zou kunnen zijn, en als u niet denkt dat het kanker is zou ik graag willen weten wat het dan wel kan zijn. Bij voorbaat dank.
Je hebt dus al antwoord gekregen. Het zouden een aantal onschuldige zaken kunnen zijn die geen nader onderzoek behoeven. Het lijkt erop dat je angst voor kanker zo groot is dat je niet goed begrepen hebt wat de dokter gezegd heeft:
Er zijn heel veel oorzaken mogelijk voor opgezette klieren. Deze zijn allemaal onschuldig.
Wanneer er geen andere klachten zijn dan is de kans op kanker bijna nul.
En als je na de uitspraak van je huisarts de zaak nog steeds niet vertrouwt, kun je een second opinion vragen, bij een andere arts.
Mogelijk dat jullie andere huisarts hebben en dat deze informatie hem niet bekend is. Met die voorgeschiedenis mag je huisarts wel iets duidelijker zijn in het wegnemen van je angst.
Als niet-arts: Pfeiffer?
Hoe dan ook, ga terug naar je huisarts en benadruk dat die klieren opgezwollen blijven.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.