Hoe kan het dat ik na een half uurtje werken zo moe ben?
Ik heb sinds ongeveer een half jaar veel vermoeidheidsklachten, zowel lichamelijk als geestelijk. 's Ochtends sta ik redelijk fit op maar na een half uurtje lichamelijke arbeid ben ik enorm moe, heb ik spierpijn en tintelende armen en benen. Ook de ademhaling lijkt dan zelfs energie te kosten en voel ik een soort constante spanning in de buikstreek, en veel neiging tot zuchten. Dit duurt dan een paar uur voordat ik me weer een beetje normaal voel.
Ik ben met deze klachten al een aantal keren naar de huisarts geweest. De eerste keer doorgestuurd naar de internist maar die kon niks vinden. Bij een uitgebreid bloedonderzoek bleken er ook geen afwijkende waarden te zijn, behalve de vitamine B1 en B2 die twee keer zo hoog als nodig waren, maar dat zou mijn klachten niet kunnen verklaren volgens de huisarts. Zij gooit het nu op chronische vermoeidheid en daar heb ik moeite mee.
Mijn ritme is wel behoorlijk verschoven; 12.00-14.00 opstaan, 03.00-05.00 naar bed. Ik slaap licht, maar redelijk goed. Meestal doe ik even een dutje van 19.00 tot 20.00. Verder rook ik, en drink ik met mate. Eet redelijk gezond, slik extra vitamine D (was te laag, is nu 47).
Ik wordt behoorlijk beperkt door m'n klachten, en vraag me af of er mensen zijn die dit herkennen of er iets over kunnen zeggen.
Dat is jammer, want wanneer je geen moeite hebt dan kun je een behandeling accepteren.
Het Radboud- ziekenhuis in Nijmegen heeft goede resultaten met behandeling van chronisch vermoeidheids syndroom. Een optie is dat je contact zoekt met een psycholoog. Dit voor je geestelijke vermoeidheid.
Schildklier: heb je toevallig een zogenaamde ''subklinische hypothyreoidie'?
Is die waarde van 232 voor B1 of B12?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.