Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe neuspiercing onderhouden op festival?

Hey! Komende woensdag vertrek ik naar een festival, ik blijf daar tot zondag. Ik heb sinds kort ( zaterdag ) een neuspiercing, ik moet deze goed onderhouden (2x per dag spoelen onder de kraan met lauw water en daarna meegekregen product op buitenkant aanbrengen.) Nu vraag ik mij af hoe ik dit kan voortzetten op dat festival aangezien je daar niet echt lopend lauw water hebt en dat er daar veel stof is ,die overal terecht komt en dus ook misschien op de plaats van mijn neuspiercing, die vervolgens zou kunnen ontsteken. Hebben jullie wat tips (voor het onderhouden van men piercing)? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Eigenlijk, heel strikt genomen, ben je een 'patiënt' die herstellende is van een (kleine) ingreep, en die hoort eigenlijk niet in de (onhygiënische) omgeving van een festival thuis.

Je kunt proberen te roeien met de riemen die je hebt (spoelen met een beker of flesje water, desnoods koud, reinigingsdoekjes gebruiken en je ontsmettingsmiddel aanbrengen, liever nog meer dan twee keer per dag. Stof kun je deels weren door een pleister over je piercing te dragen (maar dan sluit je hem weer af van de lucht en dat is ook weer niet goed, dus alleen als de kwaal ernstiger is dan het middel).

Neem eventueel van die hygiënische doekjes mee om zo vaak als je er aan denkt de piercing even schoon te maken. En hou natuurlijk ook je handen goed schoon, dat je daarmee geen vuil in het wondje brengt.

Eventueel kun je de huisarts vragen of hij je uit voorzorg een tubetje Fucidin mee kan geven. (Gaat alleen maar op recept namelijk). Dit is een huidantibioticum dat je twee tot drie keer daags zou kunnen smeren om een eventuele infectie die mocht optreden in de kiem te smoren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet.
Piercing er uit of niet gaan.
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing