Pijn in schouder en nek, wat kan dit zijn?
Hallo.
Ik heb 7 jaar geleden een ernstig ongeval gehad (aangereden door auto die 60 km/u reed) Hierbij is mijn linkerboven arm gebroken (bot doormidden) en mijn rechter been. Hierbij is ook geconsateerd dat mijn zenuw is geraakt en ik nu 40% minder kracht heb in mijn arm en hand. Nu sukkel ik al vanaf 2008 met mijn schouder en nek. Eerst tijdens en na het revalideren van het ongeval bij de fysio geweest, dit hielp mij niet veel. Daarna hebben zij Dry needling toegepast, dit hielp mij wel maar voor korte duur.
Heb een periode geen last gehad maar begon in 2011 weer. Verder niks mee gedaan omdat de pijn minimaal was. En sinds een half jaar begin ik telkens maar weer erge last krijgen, bijvoorbeeld na een half uurtje zwemmen, dagje werken. Verder ben ik een gezonde jongen van 20.
Toch maar snel even een afspraak gaan maken bij de huisarts, maar toch nog een vraag, weet iemand misschien wat dit is? of kan zijn?
Zorg ervoor dat je met de huisarts afspreekt dat hij het proces blijft volgen dus als je wordt doorverwezen naar een behandelaar ga je na de behandeling weer bij de huisarts langs om de resultaten door te spreken. Als de behandelaar je wil doorverwijzen naar een volgende therapie dan ga je dit eerst met de huisarts bespreken.
Het is belangrijk dat bij dit soort klachten dat de huisarts kan blijven overzien wat er allemaal aan behandelingen wordt ingezet en eventueel kan bijsturen.
Ook kan het zijn dat je schouder gewricht niet meer helemaal goed in elkaar zit. Hiervoor zal dus werkelijk grondig onderzoek gedaan moeten worden. Bv een mri scan. Daar kan men meer op zien dan op de echo die je net gehad hebt, vooral als je inderdaad een iets verschoven wervel hebt.
Bij niet helemaal op zijn plaats zittende gewrichts botten zou behandeling door orthopeed (ben je net heen verwezen) of chiropractor kunnen helpen (de laatste heeft ooit bij mij goed geholpen na een schouderblessure door een harde val bij skien, door het schouder gewricht weer "recht" te zetten).Ik sluit me dus aan bij de mensen die je naar een arts verwezen, maar als aanvulling dat er als eerste een grondige scan gemaakt wordt.Pas daarna kan er iets zinnigs gezegd worden. De huisarts heeft je mi.terecht doorverwezen want dit gaat buiten zijn/haar aandachtsgebieden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.