Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom stinkt mijn mond als ik probiotica gebruik?

als k yakult of poeder probiotica gebruik gaat mn mond stinken en word t ok droger en heb k meer dorst is dit een goed of slecht teken??

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Omdat er bacteriën(mooi woord : micro-organismen) inzitten - meestal melkzuurbacteriën, en die kunnen voor onaangename luchtjes zorgen. Dat is namelijk ook het stofje dat bijvoorbeeld zweet zijn bijzondere aroma verleent. Een deel blijft na het drinken in je mond, en dat is een heerlijke omgeving om zich in te vermenigvuldigen. Lekker warm en vochtig.

Overigens heeft een gezond mens dat type producten eigenlijk helemaal niet nodig. Hooguit na een stevige antibioticakuur, waarbij je darmflora beschadigt kan zijn, heeft het nut ze tijdelijk te gebruiken om de boel weer een beetje in balans te krijgen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Of het en goed of slecht teken is ? Als je de producten niet nodig hebt en er van gaat ruiken, lijkt me dat een slecht teken. Maar de bacteriën leven in elk geval, dus ALS ze wat moeten doen, kunnen ze dat. Dat is dan weer een goed teken.

Bij dat vermenigvuldigen in je mond gebruiken ze natuurlijk het daar aanwezige vocht. De droge mond is daar dus gewoon een logisch gevolg van. En die drogere mond zal ook voor een versterking van de geur van de uitgeademde lucht zorgen..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing