Wat te doen om een ingegroeide teennagel te voorkomen?
Ik kom net bij de dokter vandaan en het lijkt erop dat ik een ingegroeide teennagel heb, of die ga krijgen. De dokter zei dat het nog goed kon komen dus waarschijnlijk is hij nog niet echt ingegroeid.
Hij gaf als enige tip om de nagel een beetje omhoog te wippen met een naald of iets dergelijks. Dit doet behoorlijk pijn aangezien mijn teen al een week ontstoken is. Het is trouwens ontstaan door mijzelf, nagel van mijn grote teen eraf gepulkt en een stuk vel meegetrokken. Daardoor is hij gaan ontsteken en kan er amper op staan nu. Het lijkt ook niet minder te worden, terwijl de pijn normaal binnen 2 dagen weg is.
Ik zou graag tips willen ontvangen hoe ik kan voorkomen dat mijn teennagel verder naar binnen groeit. Ik heb zelf al uitgezocht dat ik kan weken met soda.
iemand nog andere tips? Alvast erg bedankt.
Toegevoegd na 3 uur:
Er zit ook pus in de verdikking(neem ik aan), ik heb gelezen op internet dat iemand de zwelling open heeft gekregen en dat daardoor de troep eruit kon. Vervolgens geweekt met biotex en daarna betadinezalf erop.
Weet er iemand hoe ik de zwelling open kan krijgen op een niet al te pijnlijke manier. Het is geen blaar oid dus het is geen kwestie van door een klein beeje huid prikken met een naald, het zit best diep.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.