Welke opties zijn er, en welke zijn het beste voor rug en nekklachten?
Ik heb al jaren en jaren last van boven en onderrug. Nu is er laatst weer vanalles bijgekomen. Ik heb een keer verkeerd gelegen tijdens het slapen en zoals je wellicht weet heb je dan een stijve nek de volgende dag. Helaas is bij mij die stijve nek helemaal niet meer weggegaan. Chronische stijfheid in de nek heb ik dus, naar rechts kijken doet pijn.
Maar wat misschien nog vervelender is, zijn de klachten in mijn bovenarm die er ook bijgekomen zijn een tijdje terug. Ik had zelf al wat zitten zoeken op internet en mijn fysiotherapeut en arts zeiden beide dat dat wel eens kon kloppen, subacromiaal pijnsyndroom. Mijn schouderblad beweegt niet op de juiste manier mee met mijn armen en daardoor straalt er (volgens de fysiotherapeut althans) pijn uit naar mijn bovenarm(het deel dat bij de schouder hoort).
Genoeg klachten dus. Zoals iedereen tegenwoordig wel weet proberen sommige behandelaars je zo lang mogelijk aan het lijntje te houden om zoveel mogelijk behandelingen te kunnen declareren. Helaas is dit de realiteit van de zorgsector tegenwoordig. Ik ben dus aangewezen op mezelf en andere mensen die zelf soortgelijke ervaringen hebben gehad.
Mijn vraag aan jullie is dus, wie weet waar ik misschien succes mee zou kunnen boeken? Wat voor therapieen zijn er tegenwoordig allemaal? Ik heb al fysio gehad, manueel therapie, cesartherapie en chiropractie.
Als jullie in de buurt van Eindhoven een behandelaar weten waar jullie zeer tevreden over waren, dan hoor ik dat ook graag.
Zolang je de oorzaak niet aanpakt gaat fysio enzovoorts niet echt helpen.
http://www.natuurdietisten.nl/detail.php?id=722&cod=431&page=
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.