Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat mijn lijf extreem trilt na koffie?

Ik heb vanmiddag een kopje cappuccino gedronken en het is nu 2 uur later. Mijn lichaam trilt ontzettend. Mijn handen kan ik bijna niet in bedwang houden en ook de rest van mijn lijf trilt. Ik drink niet vaak koffie, maar ik heb er wel vaker hoofdpijn van gehad. Maar deze reactie baart mij wel een beetje zorgen. Weet iemand wat dit kan zijn? Een allergie voor cafeïne wellicht? Ik kan er niet veel over vinden op het internet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Je kan overgevoelig zijn voor cafeïne, dat zou deze reactie kunnen veroorzaken.

Mijn advies is naar een huisarts te gaan, die kan het het beste beoordelen.

Drink tot die tijd in ieder geval geen koffie, je kan ook testen of je overgevoelig bent door iets als tiramisu te eten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vermoed dat het niets met de koffie temaken heeft, maar dat je een acuut suikergebrek hebt (hypoglycemie).
Een klontje druivesuiker kan dat verhelpen. Maar het gaat meestal ook vanzelf over.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb dit ook als ik ook maar 1 kopje drink, het kan komen doordat je
1: al lange tijd chronische stress ervaart en dus je hele lichaam gevoeliger word voor stimulerende middelen.
2: gebrek aan magnesium of kalium. Koffie zorgt misschien net voor dat laatste zetje waardoor een tekort zich uit.
3: hormonale disbalans, tekort aan rustgevende hormonen door stress kunnen het gejaagde gevoel niet meer compenseren.
4: cafeïne kan zorgen voor een dip in de suikerspiegel omdat het energie verbruikt. Vooral mensen die niet dagelijks koffie drinken merken ook een stijging van de bloeddruk (wat dus energie/suiker kost).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing