Hoe kan het dat ik zo vaak een kou heb of me moe voel?
Situatieschets: ik leef erg gezond. Goed eten. Genoeg slaap (doordeweeks) en minimaal 3 keer per week sporten. Ik werk regelmatige tijden. Zo'n 1 keer per jaar á twee jaar ben ik echt ziek (dat ik me moet ziekmelden). Maar ik merk door het jaar heen dat ik heel vatbaar ben voor koudjes, kwaaltjes, moeheid, slap voelden enz. (Maar niet zo erg dat ik me ziek moet melden!). Ik vang het ook mega snel van anderen, ondanks dat ik dan extra m'n best doe mbt hygiëne enzo.
Mijn vriend: werkt met diensten (geen ritme dus), eet ongezonder, sport minder. Gaat soms zelfs nog ene drinken s avonds met vrienden sla hij dag erna vroeg op moet ( en krijgt dan dus te weinig slaap). Maar tegenover mij is hij nauwelijks vatbaar voor verkoudheid, zich slapjes voelen, moeheid, enz. In de weekenden ben ik vaak totaal uit mijn ritme omdat hij het dan altijd Gigalaat wil maken. Op zondagavond ben ik dan moe en wil ik al vroeg bankhangen of naar bed. Hij snapt niet dat ik vaker wat 'slapper' ben mbt gezondheid. En eigenlijk snap ik dat zelf ook niet omdat ik ook nog eens gezonder leef!
Wat zou hier verklaring voor zijn?
'goed eten'
wat bedoel je hier precies mee? want dat is zeer breed op te vatten.
en in gezond eten kun je ook doorslaan, kijk maar eens naar orthorexia, dan word je uiteindelijk zwakker.
Je hebt gewoon dingen die beter zijn voor je doelen en dingen die iets minder goed zijn voor je doelen. Uit de 2de groep eet je gewoon iets minder.
Geniet je wel van je muffin dan? Omdat je het als 'zondigen' ziet. Heb je al eens een week bijgehouden wat je eet? Ik dacht ook dat ik genoeg at, totdat ik de cijfers van mijn stappenteller en wat ik at naast elkaar legde. Toen bleek dat ik veel te weinig binnenkreeg.
Wellicht goed om jouw vit d en evt voedsel allergieen te laten onderzoeken
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.