Ik slik sinds 4 dagen antidepressiva kan ik last hebben van overstimulatie?
Doordat ik te veel drugs gebruikt hebt, ben ik in een depressie beland. Ik ben nu sinds 4 dagen aan de antidepressiva, paroxetine, maar heb veel bijwerkingen. Regelmatig heb ik het gevoel dat mijn hersenen te "overprikkeld" raken. Dit is een vreselijk gevoel, vergelijkbaar met bad trip. Lastig uit te leggen, maar het is niet te harden. Zelfs als ik een zware slaappil op heb word ik er wakker van (Ik zal ook nooit meer drugs doen, even terzijde.) Mijn arts/psychiater heb ik de klachten voorgelegd, maar zij doet alsof het maar bijwerkingen zijn, het kan geen kwaad en neem een paracetamol etc. Ik maak me toch wel zorgen, kan het zijn dat mijn hersenen er echt niet tegen kunnen? En dat ik het juist meer uit balans breng omdat t al,overpikkeld was door drugsgebruik (6weken laatst) ? Ik gebruik ook al oxazepam er bij, helpt maar beetje.
Daar zal niet veel onderzoek naar zijn gedaan, extra bijwerkingen zullen niet bekend zijn. Erbij vermelden welke soort drugs je hebt gebruikt kan helpen en hoe lang.
Elke drugs heeft een andere werking en dus andere gevolgen voor je hersenen. Mijn 1e ingeving:
krijg je niet gewoon teveel paroxetine.
Ben al verlaagd in dosis van 20 mg naar 10 en toch worden de "aanvallen" elke dag erger, eetlust ook compleet weg.
Een depressie is na 6 x xtc niet te verwachten, dat een bestaande (beginnende) depressie erger is geworden lijkt me waarschijnlijker. Ik zou de oorzaak niet in je voormalig drugsgebruik zoeken,
maar puur als bijwerking van de paroxetine.
Je hebt het ook over een zware slaappil. Als je dat zo zegt dan gok ik dat je meer slaappillen neemt, daarnaast nog oxazepam.. Met dat soort combi's durf ik er niks meer over te zeggen.
Wat was je gemoedstoestand toen ?
Hoewel je de neiging hebt om gevoelens met medicatie op te lossen, ga gewoon door deze periode heen. Dan voelt het rot, maar dat gaat over.
Een rot gevoel hoeft niet meteen bestreden te worden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.