Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb sinds ik mijn vriendje ken eczeem op mijn armen en elke keer na het zoenen en knuffels heb ik rode vlekken in mijn gezicht en nek, Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Misschien een allergische reactie op producten die hij gebruikt (crèmes, parfum)?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die rode vlekken op gezicht en hals zijn wel te verklaren, dit komt omdat je het warm krijgt door het zoenen en knuffelen, je bloedvaten zetten daardoor uit, waardoor je huid plaatselijk of geheel rood wordt.
Waardoor de allergische reactie wordt veroorzaakt, daar kun je alleen naar raden, huisstofmijt, als je vriend of jij katten of andere harige huisdieren hebben, dan kan het ook een allergie zijn voor de haren van het dier, maar ook een allergie voor bloemen of planten uit jullie/zijn huis of tuin is niet uit te sluiten. Een allergie kun je van de ene op de andere dag krijgen, maar ook al jaren hebben zonder dit ooit opgemerkt te hebben. Om te ontdekken wat deze reactie veroorzaakt, moet je naar de huisarts om een allergietest te laten doen, of de arts een andere oorzaak te laten onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die vlekken op je gezicht en nek zouden ook kunnen komen van zijn gezichtsbeharing.
Kijk eens of je minder last hebt als hij echt net heeft geschoren.
Ritsuka
10 jaar geleden
In een reactie schrijf je dat het erger werd toen je vriend overging op de produkten die jij gebruikt. Kan daar het probleem zitten? Ben je zelf iets anders gaan gebruiken toen je je vriend leerde kennen? Andere parfum, haarspray, wasverzachter etc.? Je zou eens kunnen proberen of het helpt als jullie allebei even geen produkten met parfum gebruiken. Als dat helpt, dan kan je daarna telkens één produkt weer gaan gebruiken. Hopelijk kom je er dan achter wat het is. Helpt het niet? Dan zou het ook nog iets kunnen zijn wat je vriend wel eet/drinkt en jij niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing