Waarom krijg ik steeds buikloop zodra ik een lange wandeling maak?
Beste mensen,
Als ik in de ochtend ontbijt en daarna ga wandelen met de wandelclub beginnen mijn darmen al na 5/6 km te protesteren in de vorm van buikloop. Het was altijd nog goed gegaan door geregeld de bosjes in te duiken, maar het is ongelofelijk vervelend Het maakt niet uit wat ik eet. Havermout met water en een beetje melk of brood eten etc en het gaat mis. Ook geprobeerd dadels en of vijgen vooraf te eten, maar ook dan gaat het mis.
De dagen dat ik niet wandel is er niets aan de hand. Gewoon normaal zoals het hoort.
Ik eet en drink nu niets meer van tevoren en dan gaat het goed. Nergens last van en ik loop ook nog makkelijk. Na ongeveer 8 km eet ik dan een paar dadels en een paar vijgen en een slokje water en daar loop ik goed op tot we horeca aandoen. (ik loop 20 km op een dag)
Een iemand van de wandelclub had dit probleem nog nooit eerder gehoord. Omdat ik het alleen heb als ik ga wandelen.
Ik heb zelf al een oplossing door niet te eten en te drinken voorafgaand aan het wandelen, maar vraag me af wat nou toch de reden is dat ik dat heb?
vr gr Gonna
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.