Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op welke manier kan je een onstabiele bloedsuiker zo snel mogelijk weer stabiel krijgen?

Als je daar veel last van hebt,met veel klachten,vermoeidheid,duizelig enz
De huisarts deed er nogal makkelijk over,alleen dat ik op bepaalde tijdstippen moet eten en genoeg ook maar ik merk niet veel verschil na zo'n 2 maanden.
Iemand echt goede tips/advies?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Voor je gevoel veel vetten, normaal eiwitten en laag in koolhydraten gaan eten:
een stabiele bloedsuiker.

Ga maar eens rekenen, dat doe je waarschijnlijk toch al. Ik gok dat je energie ver boven de 50% uit koolhydraten komt.

Normaal gesproken doe je dit terwijl je de calorie inname gelijk houdt.
In dit geval zou ik aanraden je vet inname te verhogen en dus niet je koolhydraten te geen minderen: meer eten dus.
(makkelijker gezegd dan gedaan)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb ook snel last van mijn suikerspiegel. Wat voor mij helpt is elke 2-3 uur eten, dus ontbijt, snack, lunch, snack, avondeten, en soms in de avond nog een snack.
En elke maaltijd en snack probeer ik koolhydraten, eiwitten en vetten te eten.

Alleen (simpele) koolhydraten verteren te snel, en dan krijg ik weer last. Door het bijvoorbeeld volkoren te maken en wat vet en eiwitten toe te voegen verteerd het langzamer en heb ik minder snel weer honger.
Ritsuka
10 jaar geleden
Naast de tips die al gegeven zijn heb ik er nog een;
zoek van de voedingsmiddelen die je gebruikt de glycemische index op. Een lage glycemische index is goed voor een onstabiele bloedsuiker, doordat de suikers en de koolhydraten die hierin zitten over een langere termijn afgegeven worden dan producten met een hoge glycemische index. Dat zorgt er dus voor dat je minder suikerpieken hebt net nadat je gegeten hebt.
Mensen met suikerziekte wordt ook aangeraden om producten te eten met een lage glycemische index. Je kan de glycemische index van de meeste producten gewoon googelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing