Heb ik bloedarmoede of iets dergelijks? (zie uitleg)
Ik heb bijna altijd als ik op mijn hurken zit en weer op sta, dat ik even wazig zie en vlekken voor mijn ogen krijg. Daarbij een raar gevoel in mijn hoofd. Wat is dit?
Ik weet niet of dit er ook mee te maken heeft, maar ik heb ook last van wagenziekte. Althans, dat denk ik. Als ik achterin een auto zit, kan ik niet goed tegen bochten, rotondes enz. Ik krijg dan ook een beetje een dizzy gevoel in mijn hoofd. Maar ik word niet misselijk zoals eigenlijk wel bij wagenziekte hoort.
Weet iemand wat dit kan zijn, bloedarmoede ofzo?
Soms komt dat door medicijnen, vaak is er geen oorzaak. Bij twijfel naar de huisarts.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Orthostatische_hypotensie
iets meer zouten kan soms helpen
Hoe goed is je conditie? Ik had tot mijn twintigste een heel slechte conditie en had soms zelfs moeite om rechtop te blijven staan in de douche. Nu heb ik ook een lage bloeddruk, dus ik vond het wel makkelijk om het waas voor mijn ogen en duizeligheid daaraan toe te schrijven.
Tegen mij zei de huisarts dat ik meer aan lichaamsbeweging moest gaan doen, maar dat wilde ik eigenlijk niet horen. Maar ik ben heel blij dat ik dat uiteindelijk wel ben gaan doen, want sindsdien is het probleem van duizeligheid en sterretjes zien bijna helemaal verdwenen. Alleen 's ochtends bij het opstaan heb ik er nog last van. Misschien heb je verder een topconditie, maar mocht dat niet zo zijn, ga dan iets doen wat je leuk vindt (of leuk kan leren te vinden). Wandelen is heel goed, zwemmen ook, touwtjespringen, spelsporten, etc. Zorg goed voor jezelf!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.