kan buikpijn die niet overgaat ondanks pijnstillers, te wijten zijn aan buikgriep?
Mijn schoonzoon heeft al de hele dag spasmen en pijn in maag en darmen. Hij nam al 4 x buscopan en 4 x daphalgan (sinds 15 uur deze namiddag).
De dokter van wacht kwam, keek heel vluchtig, en zei dat het buikgriep was. Hij gaf hem geen verdere medicatie behalve : veel drinken en bed houden.
Er is geen diarree noch braken, alleen die hevige pijn.
Nu maak ik me toch wat zorgen. de pijn is niet op een specifieke plaats, dus geen gevaar voor blindedarmontsteking. En ik vind ook dat de dokter onvoldoende onderzocht heeft : hij heeft niet eens naar de buik gekeken....
Kan dat, dat pijn die niet over gaat ondanks pijnstillers, gewoon buikgriep is?
dat is bijna de beste aanwijzing voor een blindedarmontsteking.
@ niels: buscopan is krampwerend... zou normaal toch op zijn minst die spasmen moeten verminderen, maar helaas.....
De pijn was er uiteraard al voordat hij iets ingenomen heeft. Hij is een hele grote "medicatie-hater" maar kon op de lange duur niet meer anders door de pijn. Maar het hielp dus geen lor.
Mijn dochter is nu laxol gaan halen, al hij binnen 2 uur geen stoelgang heeft moet hij naar het ziekenhuis. De dokter van wacht wilde niet meer terugkomen, dus ze hebben naar een ziekenhuis gebeld. Die raadden hem dus laxol aan (nog nooit van gehoord... aan de naam te horen een laxeermiddel...)
Hij haat ziekenhuizen, dus het zal een hele toer zijn om hem naar een spoedafdeling te krijgen, maar de pijn wordt steeds heviger ....:-/.
Ik begin steeds minder te denken dat het een buikgriepje is... hij voelt zich ook helemaal niet grieperig of zo. enkel pijn, pijn en nog eens pijn. Pffff...
het is iets wat op langere termjn zou helpen tegen obstipatie. hoe kan hij dan binnen de 2 uren stoelgang hebben?
het wordt gewoon afwachten dus....
De stof met de laxerende werking erin is Macrogol 3350 ofwel:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Polyethyleenglycol
Niet echt natuurlijk te noemen, maar dat zou mij even niet uitmaken.
Zie het maar als een kunst-vezel: het neemt veel water op en daardoor zachtere ontlasting. Wel blijven drinken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.