Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je als je platvoeten hebt weer normale voeten krijgen, dus met normale voetboog?

Ik kan niet lang staan en ook niet stevig, dan krijg ik kramp en begin te lopen omdat ikniet recht kan staan... Het is erg vervelend en wil er graag vanaf... Draag al wel sinds mn 7e steunzolen ervoor

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Daar kun je misschien van af komen, maar dan wel door flink te oefenen. Ze zijn bij jou al verkeerd begonnen door steunzolen voor te schrijven. Ik had als kind platvoeten, en ben toen op heilgymnastiek gegaan. Daar leerde ik oefeningen zoals op blote voeten lopen terwijl je met je grote tenen knikkers vasthoudt. En ik liep vaak op houten kleppers. Toen jaren later mijn voeten nog eens gecontroleerd werden bleek ik geen platvoeten meer te hebben.
Maar jij hebt nu al jaren met steunzolen gelopen. Dus het zal veel moeilijker worden om de voetstand nog te corrigeren. Ga naar een podotherapeut voor oefeningen. Baat het niet dan schaadt het in elk geval niet.
Amadea
10 jaar geleden
Ik had als kind (nu nog steeds) behoorlijk platvoeten. Altijd steunzolen gehad, bij heilgymnastiek gelopen enz. Veel geholpen om betere voeten te krijgen heeft het bij mij niet. Bij heilgymnastiek (weet niet of dat nu nog bestaat), moest je eigenlijk op blote voeten opnieuw leren lopen en met de tenen knikkers en zakdoekjes oprapen om zo de voetspieren te trainen. Moest vanwege mijn steunzolen ook altijd van zulke stevige (lompe) kinderschoenen met los en uitneembaar voetbed hebben (waar dan de steunzolen voor in de plaats kwamen). Later wel op witte zweedse klompen gelopen en kitty's (houten kleppers). Steunzolen zijn een hulpmiddel geen medicijn!! Ze zetten je voeten dus in een ietswat gecorrigeerde stand, welke bij "normale" voeten gebruikelijk zou zijn. Maar veel hangt dus wel af wat voor soort voeten je hebt, het kan dus ook wel aangeboren zijn (levenslang steunzolen?).

Wat voor steunzolen heb jij/jullie dan allemaal gehad? Ook van zulke metalen/stalen met z'n knikleertje aan de bovenzijde? Als je weer eens nieuwe moest ook altijd laten aanmeten d.m.v. het maken van (onbelaste) gipsafdrukken of gaan staan in z'n schuimbakje met roze fondant/oase/foam?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing