wat te doen bij zware vermoeidheid en veel hoesten?
Sinds dinsdag voel ik me niet zo lekker, en het is alleen maar erger geworden. Ik moet veel hoesten en sinds donderdag ben ik ook mijn stem kwijt. Het hoesten is vooral 's nachts erg. Daardoor heb ik met geluk 3 uur slaap per nacht terwijl ik het meestal inplan dat ik tijd heb voor 10 uur. Tijdens het sporten krijg ik het ook erg benauwd.
Ik heb strepsils, thee met honing, heel veel drop, en andere huismiddelen geprobeerd maar niks helpt. Maandag wil ik naar de dokter maar is er iets wat ik kan doen om tot die tijd toch een beetje nachtrust bij elkaar te sprokkelen?
Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb trouwens last van vastzittend slijm ook. Overdag moet ik al hoesten maar zodra ik op bed lig krijg ik een vreselijke kriebelhoest.
Als er slijm uit je longen komt heb je het 's nachts benauwder dan wanneer je overeind staat. Je longen komen dan in de verdrukking.
Het zou kunnen zijn dat je een beginnende longontsteking hebt. Dat kan alleen de huisarts horen. Daar wordt je ook doodmoe van. Neem rust en houd vol tot maandag of ga naar de weekend dienst.
Dit niet overdag doen! Want dan wordt de benauwdheid erger.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.