Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kreeg ze een epilepsie aanval?

Tijdens de les begon een meisje uit mijn klas ineens heel erg te schudden ze schudde zo erg dat ze op de grond viel. Enkele seconden later was ze weer bij bewustzijn. Ze vertelde me dat ze zich duizelig voelde en daarna wakker werd. Ze heeft GEEN epilepsie maar ik vraag me af hoe en waarom dit gebeurde.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Tja, lastig om met zekerheid te zeggen. Het is in ieder geval niet een erg typisch verhaal voor een epileptisch insult. De aanval was wel erg kort en ook het beloop daarna is atypisch. Dat sluit een insult natuurlijk niet helemaal uit.

Wat er dan wel gebeurde is zo ook niet te zeggen. De mogelijkheden gaan van onschuldig (zoals stress, hyperventilatie, te lage bloeddruk enz) tot aan ernstig (zoals hartritmestoornissen) .
Ook als het wel een insult was moeten we ons afvragen waarom ze een insult kreeg. Bij jonge kinderen is een insult vaak een eerste uiting van epilepsie, maar op wat oudere leeftijd is de epilepsie vaak een symptoom van een ander probleem in het hoofd (zoals aanlegstoornissen, tumoren.)

Zoals gezegd hoeft het dus allemaal niet ernstig te zijn, maar ik denk dat ze beter wel langs haar huisarts kan gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing