Restauranitis (zie uitleg) : hoe kan je dat vermijden?
Ik ben gisteren onwel geworden en even flauw gevallen. Mijn dochter heeft de ambulance gebeld, bloeddruk was 6 op 4, zakte dan naar 5 op 3. gelukkig steeg de bloeddruk weer eenmaal ik aan de zuurstof hing...maar bleef toch nog lang hangen op 8 op 4 (de onderdruk steeg maar niet, en dit gedurende enkele uren).
Diagnose : restauranitis. Hier had ik nog nooit van gehoord, maar het zou komen door een combinatie van zwaar tafelen en hitte. Alleen :ik had gisteren niet zwaar getafeld. Onder de middag een aardbeientaartje gedeeld met mijn dochter, nadien rijstwafels met humus en véél water.
Om 19u dan 2 glazen Sangria met véél fruit die we rustig opdronken in de schaduw.
we zijn dan nog gaan pootjebaden in zee, en hebben ons op zo een reuzenschommel gezet. En toen ging het mis.
ik kreeg erge buikpijn, zo een buikpijn die je kan hebben vlak voor je naar de "grote toilet" moet of bij krampen door zenuwen enz... Even gaan liggen (in de schaduw), en ik raakte niet meer recht.
Nu vraag ik me af hoe ik in hemelsnaam restauranitis gekregen kan hebben. De dokter in het ziekenhuis zei dat het mogelijk kwam door een op handen zijnde buikgriep, die ik vandaag dan ook zou moeten hebben, maar ik voel helemaal niks meer, alleen nog wat zwak van gisteren.
Dus ben ik nu wat bang dat ik het nog eens zal krijgen. Mijn dochter kreeg geen hulp, omdat het eruit zag alsof ik straalbezopen was. Dus als ik eens alleen loop en het begint...
Wat kan ik doen om dit voortaan te vermijden?
hoe dan ook, los van het woord, de vraag is : hoe vermijd ik dit (ik eet zeer zelden "te zwaar" en zeker niet op hete dagen...)
Beter nog, laat uittypen, dat doktershandschrift ;)
Heeft je arts je verder geen advies gegeven?
Raar hoor.
idd itis is wellicht een spreekwijze, een populistische term voor een ander syndroom
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.