Maak ik na 34 jaar nog kans op een heftige voedingsallergie?
Ik heb een angststoornis en heb angst om allergisch op voeding te reageren.
Nu ben ik 34 en nog nooit een reactie ergens op gehad (behalve katten en huisstofmijt) Ik durf bijna niets meer te eten. wie stelt me gerust.
Ik ben vooral bang om ineens in shock te raken of te stikken door het opzwellen van de mond
Ik ben blijkbaar erg creatief. wil helpt me met feiten?
Toegevoegd na 47 seconden:
In mijn famillie zitten ook geen voedselallergieen
Toegevoegd na 53 minuten:
Voor mijn angststoornis word ik al behandeld. :)
Dus ga hiermee naar de huisarts en vraag om een verwijzing naar een therapeut. Meestal wordt door de verzekering wel een aantal sessies vergoed maar hoe dit precies zit weet ik ook niet. Dat moet je even bij je verzekering navragen.
Overigens, je raakt echt niet zomaar in shock en je mond gaat ook niet zomaar opzwellen. En dan heb je trouwens ook nog je neus om door te ademen, dus stikken zit er echt niet zo snel in. Alleen bij noten/pinda-allergie of wespenallergie kan het soms gevaarlijk worden maar dan had je dat al lang gemerkt.
De dokter kwam thuis, gaf me een prednison injectie en bleef bij me tot de zwelling minder werd. Maak je over deze dingen niet te sappel. De angst ervoor is erger dan de zwelling. Maar doe wat met het antwoord van Mevrouw van de Berg. Daar heb je echt iets aan.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.