Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb voortdurend last van slijmen wat tot hoesten leidt. kan een puffer mij hierbij helpen?

ik denk dat ik allergisch ben voor stof en/of pollen in de lucht.
daardoor krijg ik slijmen in de keel en moet ik voortdurend hoesten; ook 's nachts in bed.
zo'n puffer die asthmapatienten gebruiken zou dat voor mij ook helpen en wat kosten die? moet ik daarvoor een doktersvoorschrift of zijn die vrij te koop bij de Belgsiche apotheken?

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Nee, hoesten is namelijk een nuttige reactie van het lichaam om de longen te reinigen. Het slijm moet je ophoesten (en uitspugen) zodat de longen schoner worden. Een inhalator gaat verkramping van de alveoli (longblaasjes) tegen maar als er slijm in jouw longen zit, heeft dat weinig positief effect. Ik raad je aan antihistamine te gaan gebruiken. Dit voorkomt en gaat de allergische reactie tegen waar door het slijm verminderd of zelfs uitblijft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik had ook veel slijm omdat dit allemaal in de luchtwegen bleef zitten. De spieren van de luchtwegen waren samengetrokken. In de puffer zit een stof die die spieren losmaakt. Ik bedoel dat ze dan niet meer verkrampt zijn. Dan is er weer meer ruimte om adem Door te laten gaan en hoef je minder te hoesten. Als je al het slijm dat je ophoest uitspuugt gs je ook minder hoesten omdat er dan ook weer meer ruimte is
Maar ik weet niet of jij dit ook hebt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing