Ik mag mijn haar tien dagen niet wassen; wat doe ik tegen de jeuk op mijn hoofd?
Na een operatie aan mijn hoofd mag ik tien dagen mijn haar niet wassen.
Normaliter was ik mijn haar dagelijks, dus nu, na drie dagen, vind ik het al tamelijk ranzig maar begint het bovenal behoorlijk te jeuken... en ik moet nog een week...
Wat kan ik hier tegen doen? (tegen de jeuk dus... dat ranzige gevoel overleef ik wel...)
Het haar bevat namelijk wanneer het eenmaal uit de follikel komt slechts gekeratiniseerde proteïnen (lees: dood materiaal). Het enige nadeel van dagelijks wassen is dat de talgklieren in de hoofdhuid overactief worden. Normaliter compenseer je dat dan weer door dagelijks te wassen. Ik zou dus kunnen overwegen om voortaan niet mijn haar dagelijks te wassen, puur om dit soort situaties voor te zijn. Maar dat vind ik dan weer niet opwegen tegen het genot dat ik beleef aan het wél dagelijks wassen. ;) @Cryofiel
Ik houd deze methode in mijn achterhoofd voor het geval ik bijna krankjorum wordt; dank! ;)
Op zich geen verkeerd idee, ware het niet dat ik halflang haar heb.
In geval van (heel) kort haar zou dit misschien best kunnen helpen. Daarnaast denk ik overigens niet dat de arts blij zou zijn met het idee dat er talkpoeder in de operatiewonden terecht komt. ;)
Ze brengen me aan het lachen, wat vervolgens weer lichte pijn veroorzaakt. Waarvoor dank. ;) Als ik het zo lees laat ik m'n vriendin wel met een ijsblokje in haar mond door een rietje blazen. :-p Overigens zal ik de komende dagen niet in openbare gelegenheden verschijnen, dat scheelt. ;) @Lies12
De wonden zitten net onder m'n haargrens achter op mijn hoofd en achter de oren.
Die hot/cold packs vind ik wel een puik idee. Heb er een in de vriezer gelegd. :) @Cryofiel
Helemaal waar, op een klein detail na: Ik heb slechts nul vriescellen in huis. ;)
het staat geschreven en gedrukt je moet krabben waar het jukt.
(Is het op een rare plaats, dan doe je het er naast). Hoe het komt weet ik niet, maar ik verga plotseling van de jeuk.
Een coldpack verlicht de jeuk wel iets.
Nogmaals dank voor het meedenken! @JoanDArc
Gheghe... die wil ik op een tegeltje!
Maar inderdaad... ik krab af en toe wel. Ik probeer het wel tot een minimum te beperken. En ik denk dat je lichaam zich onbewust solidair met mij heeft verklaard. ;)
Tot dusverre lijkt het er op dat de operatie geslaagd is.
Morgen de eerste controle sinds ik ontslagen ben uit het ziekenhuis, dan weet ik meer.
In ieder geval dank voor je gelukwensen. :)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.