Bij "extreme leververvetting", hoe lang zou het duren voor de lever terug "normaal" is bij compleet stoppen met alcohol?
Ik ben (helaas, ontzettend dom ik weet het) al een jaar of tien een stevige drinker. Anderhalf flesje witte wijn 's avonds is wel het minimum. Dom, ik weet het. Arts heeft "exterme leververvetting" vastgesteld, maar "geen focale letsels".
Ik wil eindelijk mijn leven eens normaal beginnen leiden en met die onzin stoppen. Er moeten andere manieren zijn om stress af te reageren (ik heb een nogal stresserende job).
Ik vraag me af, aangezien er "nog" geen letsels zijn, kan de lever genezen? Hoe lang zou het duren voor die "extreme vervetting" teruggedrongen is tot een normale, gezonde lever?
(ik durfde het eigenlijk niet vragen aan de arts, zo sprakeloos onder de indruk was ik toen ik eindelijk eens met de neus op de feiten gedrukt werd dat er eigenlijk toch wel iets ernstig mis is)
sport je ook? sporten werkt goed als ontspanning, of in elk geval beweging buiten (fietsen, wandelen)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.