Hoe krijg ik mijn ijzer snel op pijl?
Ik ben een jonge vrouw van 22 jaar. Ik ben sinds Februari herstellende van mijn anorexia, na een heftige strijd van 9 jaar. Ik ben sinds 4 maanden braakvrij. En mijn kalium is eindelijk op pijl, en dat merk ik.
Ook ben ik al 9 jaar vegetariërs en leef daarnaast met name op raw en super foods. De strijd om te herstellen is nog dagelijks, en iedereen kan er wat van vinden hoe ik nu eet, maar ik geef het even vrij om de vraag wat duidelijker te krijgen.
Nu laat ik elke maand bloedprikken. En wat erg terug komt is dat mijn ijzer en hb altijd te laag zijn.
Nu ben ik in aanraking met een herbal life coach gekomen die natuurlijk naast haar coaching ook herbal life supplementen. Ik hoor zoveel meningen van de mensen om mij heen als mijn vriendinnen. De 1 vind dit en de ander dat.
Maar mijn vraag, is het zo dat als ik aan de herbal life supplementen zou gaan beginnen dat mijn hb/ijzer/ferritine zou stijgen. Of is dat alleen met de ijzer tabletten die je stoelgag tevergeefs stoppen, haalbaar?
Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is en ik antwoord krijg van mensen die er meer vanaf weten.
Groetjes
ik ben zelf meer een fan van zoveel mogelijk uit je voeding halen, voordat je met supplementen bezig gaat.
Je kunt ook bij de drogist wat halen, goedkoper dan Herbalife (want die bedoel je volgens mij)
http://www.vegetariers.nl/voeding/voedingsrichtlijnen/mineralen-en-spoorelementen/ijzer
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.