Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

door wat kan pijn (bij stress) in de monnikskapspier ontstaan?

Ik heb vrij vaak pijn op heel specifieke plaatsen, waaronder ook de monnikskapspier. De pijn is er constant, maar verergert als ik me druk maak in iets. Het kan mogelijk dus te maken hebben met stress, maar waarom voel ik dan uitgerekend pijn op die plaats? Kan het mogelijk te maken hebben met andere factoren, die die plaats gevoelig maken voor pijn bij stress?

3.9K
Poet
10 jaar geleden
Misschien zie je hier iets dat herkenbaar is?
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/leven/23819-hoofd-nek-en-schouder-eindelijk-pijnvrij.html

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wanneer je al, ergens in je lichaam, een sluimerend kwaaltje hebt, komt dit bij stress gemakkelijker bovendrijven. Alleen het aangedane deel in je lichaam (laten) behandelen is niet voldoende. Probeer erachter te komen wanneer de pijn begon en waardoor het veroorzaakt zou kunnen zijn. Het kan helpen te leren je te ontspannen. Lichamelijke ontspanning kan er voor zorgen dat je geestelijk ook kan bijkomen. Bespreek het eens met je huisarts. Of denk erover een (ergo) therapie te gaan volgen. Bijv.: Cesar- of Mensendieck therapie. Beterschap!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het kan een vorm van RSI zijn. Als jij een bepaalde schouderbeweging vaak maakt, en die onder invloed van stress krampachtig uitvoert, dan kan dat zeker heel pijnlijk zijn.
(Lees meer...)
Amadea
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding