Wat te doen tegen mijn chronische spierpijn?
Ik heb nu al een jaar last van chronische spierpijn. Maakt niet uit of ik niks heb gedaan of heb gesport. Het is altijd hetzelfde. Ik heb al een aantal bloedonderzoeken laten doen en een MRI-scan, er kwam helaas niks uit. Heeft iemand tips om ervoor te zorgen dat mijn spierpijn minder wordt? Is het een groot verschil als ik minder suiker binnen krijg? En, hoe belangrijk is veel water drinken? Mocht dat belangrijk zijn, ik ben 17 jaar, ik ben 1.82 meter en ik weeg 70 kilogram. Dankjewel
Hoe kom je bij het idee dat minder suiker zou helpen? Waar baseer je dat op?
Voldoende water drinken is natuurlijk belangrijk, maar rond de 1 1/2 liter is wel prima hoor. Je krijgt ook vocht binnen via je voeding
Ik had een jodium tekort. Daar heb ik nu een half jaar druppels voor maar dat tekort zal niet de aanleiding zijn van de spierpijn. En waar ik op baseer dat minder suiker zou helpen? Nergens op. Daarom vroeg ik het juist. Trouwens, ik ben zojuist naar een diëtist gegaan en ik ga drie weken alleen nog gezond eten, en dan kijk ik of ik verschil merk. (denk aan geen chips, geen suiker, geen boterhammen). Sommige mensen schijnen gevoelig te zijn voor boterhammen en erna last van hebben.
Zorg dan wel dat je het met andere dingen vervangt, zodat je niet een tekort van kcal gaat krijgen. En met weinig brood moet je weer een beetje oppassen met je jodium.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.