Mijn BMI is te hoog en ik zit er echt lee. Wat kan ik hieraan doen?
Ik ben een jongedame van 18 jaar oud. Ik ben 1.75 m groot. Een tijd geleden ging ik op de weegschaal staan en schrok van mijn gewicht. Ik weeg tegen de 100 kilo aan. Andere mensen zeggen dat ze het niet aan mij zien, maar toch voel ik mezelf er niet goed bij. Ik heb ook mijn BMI berekend en de uitkomst daarvan is 32. Deze mag normaal tussen de 25 en de 29 liggen. Ik wordt zelfs heel erg boos als ik ga schoppen. Ik vindt nooit broeken die mij goed passen (altijd te kort of te klein). Ook truitjes moeten bredere mouwen hebben omdat ik er anders niet in pas.
Met het fietsen heb ik veel pijn aan mijn knieën. Ik heb ook al last van spataders.
Ik zou graag willen afvallen. Dit heb ik al veel geprobeerd, maar ik kan het gewoon niet volhouden. Een dan wordt ik boos op mezelf.
Ik heb ook al geprobeerd met start to run, maar ik viel niets af.
Kan iemand mij helpen alsjeblief?
Toegevoegd na 5 dagen:
Wij hebben thuis heel weinig geld (we moeten echt moeite doen om de maand rond te komen)
Wat eet en drink je precies op een dag, heb je dat al eens een paar dagen bijgehouden? echt even met een weegschaal doen voor je porties, even vervelend, maar wel nodig.
En wat doe je aan beweging op een dag?
Is je schildklier al eens gecontroleerd? of een andere reden dat kan veroorzaken dat je gewicht zo is, naast (onbewust) te veel eten
Op de site van je verzekeraar kun je zien welke dietisten zij vergoeden.
En misschien eens schildklier en andere waardes laten testen bij de huisarts.
Ben je gaan eten uit emotie?
Het is niet goed om boos te worden!
Je bent er meebezig, juist een schouderklopje geven is beter! Je kunt het!!!
Ik heb die kilo gevecht ook meegemaakt! Je kunt pas lijnen als bewust het knopje is gevonden en je ook niet boos word als het wat minder gaat.
Je gaat dan door
Ik ben zelf 30kg afgevallen. Als het niet mocht lukken kun je diëtiste vragen, Fysio bewegen met hulp omdat je last hebt van knieën dan gaat afvallen beter als die weer beter werken!
Er zijn meestal programma's bij Fysio voor mensen met overgewicht.
Deze helpen je met bewegen en afvallen!
Mocht je weer boos worden op je zelf, lijkt het me toch verstandig om te gaan praten! Psygo hulp of het stapje eronder maar weet niet zo hoe die vrouw heet. Komt meestal bij de meeste huisartsen langs kun je op consult. Maar is geen psycholoog. Zij schat meer in welke hulp je nodig hebt SUC 6
http://www.slank-en-sterk.nl/
Als je gaat eten als iemand van een bepaald gewicht, dan ga je dat gewicht vanzelf bereiken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.