Wat is "adrenal fatigue"?
Ik lees wel eens over "adrenal fatigue". Meestal kom ik dat tegen op nogal obscure websites. Ik kom er helaas niet achter wat er met die term wordt bedoeld.
Wat is "adrenal fatigue"?
Toegevoegd na 5 minuten:
Specifieker: is het
-- een echte ziekte
-- een modeziekte
-- een ingebeelde ziekte
-- een diagnose die alleen in het alternatieve wereldje wordt gesteld
-- een combinatie van bovenstaande dingen
-- iets anders?
Maar wat is ondervoeding?
Een tekort aan bepaalde dierlijke vetten, een tekort aan vitamines of bepaalde mineralen als magnesium?
Als je daar vanuit gaat dan is verder discussie een beetje zinloos.
Het bestaat wel, er zijn ook mensen die dit hebben, maar in veel gevallen is dit niet wat die mensen hebben.
Prednison is een bijnierschorshormonen ook wel corticosteroïd genoemd. Natuurlijke bijnierschorshormonen remmen ontstekingen en overgevoeligheidsreacties en zijn nodig voor het vrijmaken en opslaan van energie, mineralen en zouten. Prednison wordt toegepast bij zeer veel aandoeningen, waarbij ontstekingsverschijnselen een rol spelen, zoals astma, COPD, reuma, multiple sclerose.......
http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Prednison.aspx?mId=10704&rId=387 Nu ik weer:
Bijnieren zijn alleen door levensstijl en goeie voeding weer in orden te krijgen.
Op Prednison e.d. is meer te verdienen.
Veel mensen willen een pilletje en dan weer verder. Bij hormonen en specifiek bijnierhormonen geldt dat er officieel pas een aandoening voor is als het ernstig wordt.
Waar de "alternatieven" het over hebben is het tussengebied, waar langdurige matige werking een grote invloed kan hebben.
Stress wordt Burnout/overspannen. (ook hormonen/bijnieren)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.