Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het gebruikelijk om de eerste dagen na een MRI onderzoek last te hebben van een overgevoeligheid voor geluid?

Maandag een MRI onderzoek ondergaan, de eerste uren daarna had ik door het harde geluid dat het apparaat maakt wat last van slechthorendheid maar dat is inmiddels omgeslagen in een overgevoeligheid voor geluid; o.a. muziek verdraag ik momenteel totaal niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ja, absoluut. Kortgeleden heb ik in de MRI gelegen, onvoorstelbare herrie. Je krijgt al een koptelefoon op met muziek naar keuze ( die kan je amper herkennen) en daar overheen de oorbeschermers. Maar het kabaal is niet te geloven, alsof er een wegwerker bezig is met het asfalt open te boren en dat vlak naast je hoofd. Dat je dagenlang last houdt van overgevoeligheid voor geluid komt vaak voor. Ik heb zeker een maand last gehad van mijn oren en nu na 6 maanden is het nog steeds niet helemaal jofel en luide muziek ( MP3 speler heb ik maar afgeschaft) is nog steeds een kwelling. De herrie van de MRI is echt wel iets anders dan een draaiende wasmachine.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, hebben ze je in een oude wasmachine gelegd? doorgaans maakt de machine een zoemend geluid wat standaard het spreekniveau van twee mensen qua decibellen niet overschrijdt...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing