Een vriend van mij (22 jaar) heef een hartnekkige vorm van acne. Zijn huisarts weigert hem door te verwijzen naar een dermatoloog. Wat kan hij doen ?
Hij heeft gewoon een puistenkop en gaat daar gebukt onder. Al zijn vrienden hebben een vriendin maar hem lukt dat daardoor niet. Zijn probleem is dat dat zijn huisarts het verrekt om hem naar een dermatoloog te verwijzen. "Wat die doet is hezelfde als ik doe" is zijn betoog. Maar alle zalfjes en behandelingen hebben al jaren geen enkel effect. Ik denk dat die arts aan klantenbinding doet en niet het belang voor zijn patient dient. Volgens mij heeft een dermatoloog niet voor niks 4 jaar doorgestudeerd om meer te weten dan een gemiddelde huisarts. Wat kan mijn vriend ondernemen om de beste behandeling te krijgen ?
Tandpasta heeft overigens zo'n zelfde effect, zij het in aanzienlijk mindere mate. Een oude vriend van mij zat vroeger ook helemaal onder. En ineens niet meer. Zijn verklaring was zijn gezicht wassen, en vervolgens niet afdrogen maar laten opdrogen. Dat lijkt ook een goede remedie te zijn. Is ook een beetje in lijn met de omstandigheden van zon en zweten. Het is je te prijzen dat je je op deze manier 'zorgen' maakt om je vriend. Succes ermee!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.