Mijn enkel blokkeert, wat kan dit zijn?
Ik doe aan de sport voetbal, exact 2 maanden geleden, ben ik tijdens een wedstrijd met een aardige snelheid in botsing geraakt met een doelman, wat er precies gebeurd is kan ik mij niet meer herinneren. Alleen dat het verschrikkelijk pijn deed aan mijn enkel/onderbeen. Vervolgens bleek dat ik mijn enkelbanden aan de buitenland verrekt/ingescheurd waren. De binnenkant van mijn enkel/onderbeen bleef heel gevoelig en pijnlijk als ik er ook maar iets op drukte. Ik heb dus röntgenfoto’s laten maken na 3 weken. Het bleek dat er wel iets te zien was op het bot, maar niet zo ernstig dat ik er extra rekening mee moest houden. Ik loop momenteel bij de fysiotherapeut voor mijn enkel, het gaat beter alleen mijn enkelgewricht ‘blokkeert.’ Als ik mijn voeten helemaal strek, kan ik met mijn geblesseerde enkel niet verder op een bepaald moment, mijn linker(goede) enkel kan nog zo’n 2 centimeter verder. Het zelfde heb ik als mijn voeten omhoog doe, met de tenen naar jezelf proberen te wijzen zeg maar. Als ik handmatig de enkel wel verder probeer te drukken, is dit vooral pijnlijk in mijn hak/achillespees. De fysio kan het niet goed verklaren. Wat kan dit zijn? Is dit iets wat erbij hoort, of iets anders?
Bij voorbaat dank.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.