Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan een oorzaak zijn van bloed in de urine? (en daarbij het trillen van armen/benen)

Ik heb nou al een paar weken elke ochtend bloed in mijn urine. Elke dag is het aan het eind van de middag weer 'normaal'.. Daarnaast heb ik de laatste weken ook last van trillen/beven. Vooral mijn handen en linkerbeen. Maar ook mijn armen, rechterbeen, voeten, etc beven mee. Ik ben erg benieuwd wat dit kan zijn.. Vind het zo raar dat er steeds alleen in de ochtend bloed in mijn urine zit.. Ik eet overigens nooit bietjes (daarvan kan je urine ook rood-achtig worden), drink genoeg, eet genoeg.. Oh en ik kan ook niet zwanger zijn (daar heb je dat soms ook wel eens bij, maar dat is het dus ook niet)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Oorzaken:
Er zijn veel aandoeningen waarbij bloed in de urine kan optreden. De meest voorkomende oorzaken zijn:
•blaasontsteking;
•nierbekkenontsteking;
•goedaardige vergroting van de prostaat;
•nier- urineleider- of blaasstenen;
•kwaadaardige afwijkingen: blaaskanker, nierkanker, prostaatkanker;
•gevolgen van een ongeval;
•nierziekten.

.............dus ALLEZ, naar de dokter!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bloed in de urine kan wijzen op een blaasontsteking of erger nog, nierbekkenontsteking of een vorm van kanker. Ook nier- of blaasstenen zijn mogelijk. Waarom daar ook trillingen bij optreden is niet duidelijk, maar het komt bij blaasontstekingen zeker voor. Bij bloed inde urine is het zeker aan te raden snel naar de huisarts te gaan. Er is iets mis en je moet dat zeker niet verwaarlozen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing