Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is de pijn en geluid in mijn rug?

Ik heb na een dag school of een dag evenement etc. Pijn in mijn rug bij mijn rechterschouder het is echt felle pijn en heel zeurend. Ik moet dan soms als het heel erg is bijna huilen omdat het z'n pijn doet. Ook gewoon zonder die pijn als ik mijn schouders na achter doe hoor en voel ik het zomaar kraken. Net alsof er een paar botten over elkaar heen bewegen. Het is begonen nadat ik ben.dubbelgeklapt en dat geluid ongeveer een maand later. Wat is dit en wat kan ik er aan doen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Kraken ofwel crepitatie rondom de schouderbladen is een normaal verschijnsel bij veel mensen. Daarover hoef je je niet veel zorgen te maken. Het is denk ik het beste als je een afspraak maakt met een manueeltherapeut. Daar kan je terecht zonder verwijzing van een arts. Kijk even na of je verzekerd bent daarvoor met een aanvullende verzekering. Zeer heftige pijn die je de adem als het ware beneemt na inspanning wijst op een probleem in een van je borstwervels of de aangrenzende ribgewrichtjes. Een manueel therapeut kan dat vast stellen en meestal gemakkelijk verhelpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing