Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Standaard buikpijn bij avondje uit. Hoe kan dit?

Dit klinkt misschien een beetje raar, maar ik heb hier toch al lang behoorlijk last van.
Ik heb standaard wanneer ik een avondje uit ga (filmavond of echt disco) last van, naar mijn idee, extreme buikkrampen. Het voelt alsof mijn hele buikholte gekweld word door iets, maar ik heb geen idee wat..
Het is dan vaak zo erg dat ik nauwelijks meer rechtop kan lopen, en vervolgens mijn hele avond is verpest :(

Weet iemand hoe dit kan komen, want ik vindt het echt vervelend worden.
p.s Hierbij maakt het overigens niet uit waar ik ben, zolang het uit huis en 'savonds/snachts is.

Toegevoegd na 9 uur:
En de buikpijn is ook altijd later op de avond (of aan het einde)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
11 jaar geleden
Eet je verder wel goed op zo'n avond dan?
Komt het door alcohol?
SimonV
11 jaar geleden
Sinds wanneer heb hier hier last van?
Is er vlak daarvoor iets gebeurd?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgensmij eet ik gewoon prima, en de buikpijn is er savonds sowieso, met of zonder alchohol:/
Ritsuka
11 jaar geleden
Elke avond? of alleen tijdens het uitgaan?
Als je echt elke avond buikpijn hebt, kan het zijn dat je te weinig eet. Dat heb ik zelf tenminste. Of je eet iets waar je mogelijk een intolerantie voor hebt. Houd eens bij wat je eet, en wanneer je klachten krijgt, misschien kun je een connectie vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alleen wanneer ik de deur uit ga:) dus niet elke avond. En ik eet ook sowieso genoeg:P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn nachtrust is prima:P
ik slaap vaak zo'n 9 uur per nacht, dat is vgm prima toch?:)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat wel:p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk inderdaad dat het onzekerheid is en dus tussen de oren zit. Bedankt voor je prachtige antwoord, het ontroerde me zeer :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Klinkt psychosomatisch.
Ervan uitgaande dat je geen dingen eet of drinkt waar je andere geen last van hebt. Een allergie voor iets op de plaatsen waar je komt lijkt me ook onwaarschijnlijk, bepaalde make-up die je alleen op doet als je uit gaat zou kunnen, maar dan zou je eerder andere klachten verachten.

Wat de oorzaak daar van is is lastig.
Misschien (onbewust) bang om in bepaalde situaties te komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het klopt dat ik (ik ben nogal stressgevoelig enzo) voor dit soort avondjes altijd zenuwachtig ben. Maar de buikpijn komt altijd pas een paar uur later..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stress doet rare dingen met je lichaam.
https://www.earlydoc.com/aandoeningen/buikpijn_veroorzaakt_door_stress De oorzaak wegnemen is het beste, maar dan kan je minder uitgaan en dat is ook niet leuk. Magnesium(citraat) kan misschien iets helpen en zo zijn er meer supplementen.
Minder suiker en meer vetten eten maakt je stabieler. Een psycholoog zou ook kunnen of een wijs iets ouder persoon. (opa, oma, oom, vader)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij een psycholoog loop ik al, maar erg bedankt voor de mogelijke conclusie. Ik zal het er met hem eens over hebben^^
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
succes ps. Je zou zelf nog kunnen kijken waar nu je grenzen liggen:
thuis met vriendinnen een film kijken,
verjaardagsfeestje van jezelf, van iemand anders, enzovoorts.
s middags naar de bioscoop,
's avond ..

Andere antwoorden (1)

Buikpijn zou spanningsbuikpijn kunnen zijn, dat kan behoorlijk heftig zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding