Wat kan ik doen als ik mijn arm niet kan strekken wegens spierpijn in bicep?
Ik heb dus donderdag gesport met een nieuw schema. En hier zaten ook (assisted) chin-ups bij. Ik denk dat het daarvan komt.
Gisteren (zaterdag) had ik nog erge spierpijn en kon ik beide armen niet goed strekken, het is nu zondag en de linkerarm is op zich wel weer goed, maar ik kan mijn rechterarm nog steeds niet strekken!
De pijn zit aan de binnenkant van mijn elleboog, dat punt waar de bicep en die andere spier van je onderarm een aanhechting hebben.
Het is vooral die bicep. Als ik mijn arm gebogen houd is er niks aan de hand, maar zodra ik mijn arm voorbij de 90 graden wil strekken, voelt het erg pijnlijk. Volledig strekken wil ook niet..
Moet ik gewoon langer rust houden? Zal masseren of ijs gebruiken helpen? Of is het toch een soort blessure?
Toegevoegd na 6 dagen:
Ik kan onderhand mijn arm wel weer strekken, maar nog niks zwaars tillen met die arm. Ik heb zondag t/m dinsdag met een mitella gelopen, vooral om mijzelf te forceren rustig aan te doen.
Bedankt iedereen voor de tips. Nog even rust nemen, en dan kan ik binnenkort weer gaan sporten (met wel een aanpassing voor die oefening, want dat was dus te veel)