Ik heb na mijn verkoudheid erg last van mijn keel, blijft maar kriebelen en schrale hoest komen. Wat kan dit zijn?
Tijdens een koude, regenachtige dag laatst ben ik toch naar buiten gegaan (familiebezoek), maar daardoor werd ik wat zwaarder verkouden.
Dinsdag ziek van werk weggegaan, vanwege zware hoestbuien (zonder bloed gelukkig, maar met veel slijm), en verstopte neus. 2 dagen ziek thuis gebleven en medicijnen genomen zoals Vicks Sinex neusspray, gewone hoestdrank, Paracetamol en vitaminepillen. Ook veel sappen gedronken.
Nu is het grootste deel van de verkoudheid weg (af en toe nog verstopte neus wat deels weggaat door de Vicks), maar ik hoest nog heel veel, vooral bij (lichtere) inspanning. Bij rust is dit veel minder. Hoestdrank werkt ook maar tijdelijk.
Net voelde mijn long zelfs een beetje alsof ik moeite had met mijn ademhaling. Ik heb ook onwijse kriebel in mijn keel, die ook maar deels weggaat met hoestdrank.
Wat kan dit zijn?
Toegevoegd na 37 minuten:
Bij het hoesten voelt het soms alsof er een stuk slijm in mijn mond komt, wat nogal zout smaakt (gelukkig geen ijzersmaak, dus als het goed is geen bloed). Sorry dat ik in (nogal vieze) details treed.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.