Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe gaat het in zijn werk als je denkt een gehoorapparaat nodig te hebben (zie omschr.)?

Ik heb bepaalde gehoorproblemen, maar nu wil ik weten hoe het in zijn werk gaat. Dan heb ik het over hoe via de goede (officiele) weg een test krijgt, en hoe je ervoor zorgt dat het gewoon door de verzekering wordt vergoed, dus eigenlijk wat en hoe alles gebeurd, dus hoe je via de officiele weg een gehoorapparaat krijgt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Hiervoor ga je naar de huisarts die verwijst je door om een audio test te doen in het ziekenhuis of centrum. Daar krijg je dan als je een gehoor apparaat nodig hebt dat te horen. Dan ga je naar een gehoorwinkel en daar kan je er dan een bestellen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een gehoor apparaat is in sommige gevallen gratis als het een simpel model is. Anders betaal je gewoon een bedrag bij.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Niet elke zorgverzekeraar eist dat je naar de huisarts en naar de KNO arts gaat.
Een goede audicien kan je een gratis gehoortest aanbieden. Ook zal een goede audicien in je oren kijken en na de meting je alsnog naar de dokter sturen als hij iets vermoedt dat niet normaal is . Je kunt beginnen een gratis gehoortest te laten doen. Afhankelijk van de uitkomst ervan kan je altijd nog zien of het bezoek naar de KNO arts nodig is.
Bel je zorgverzekeraar en vraag na wat bij jouw verzekeraar de juiste procedure is, want die verschilt per verzekeraar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing