Welke spier gaat van je onderrug naar je bil?
En vooral: wat kan ik doen als die 'verkeerd geschoten' is?
Gisterenmiddag liet ik mijn hond uit en tijdens die wandeling schoot er ineens een hevige pijn in de bovenkant van mijn bil - op de grens van mijn rug. Ik liep normaal, had dus geen onverwachte of abnormale beweging gemaakt, maar nu stond ik krom van de pijn. Ik kon mijn been niet meer voor- of achteruit zetten en moest stil blijven staan. Voorzichtig heb ik mijn rug gerecht en toen dat was gelukt, ben ik doorgelopen. Dat kostte heel even moeite, maar ik dacht 'ik moet normaal blijven lopen, anders wordt het alleen maar erger'. Toen ging het wel weer. 's Avonds schoot het er echter weer in.
Vanmorgen had ik er geen last meer van, al 'zeurde' het nog wel een beetje. En vanavond is het weer helemaal mis gegaan. Precies hetzelfde als gisterenmiddag, alleen lukte het niet zo snel om rechtop te staan en lopen gaat nu nergens over. Inmiddels zit de pijn ook op mijn stuitje. Ik weet niet hoe ik moet zitten, staan, hangen. Heb al 4 paracetamollen en 2 diclofenacs op, maar ik krijg het niet onderdrukt. Heb ik misschien toch de afgelopen dagen iets verkeerd gedaan? Hoe kan dit nou zomaar ineens gebeuren, en hoe kom ik de nacht door???
Alvast bedankt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.