Ik ben ooit gebeten door een hond. Is mijn litteken gevaarlijk?
Toen ik ongeveer 12 jaar oud was, ben ik eens 'gebeten' door een Duitse Herdershond. Ik heb er nooit een wond van gehad, het is nooit echt een beet geweest, maar ik heb er toen wel een tandafdruk van overgehouden onder mijn linker borst. Nu ben ik 23 jaar, en heb ik die tandafdruk (natuurlijk) nogsteeds. Ik weet niet hoe lang, maar zeker al wat jaartjes, is de plek rondom dat littekentje wat dikker. Het lijkt alsof daar vocht of vet zit. Het valt niet heel erg op, maar als je het weet zie je het wel. De linkerkant van mijn romp lijkt daardoor wat dikker.. het lijkt een soort vetrol ofzo. Kan het moeilijk uitleggen. Ik vraag mij af of dit gevaarlijk kan zijn ofzo? En of dit door middel van een kleine ingreep weg kan worden gehaald? Dus niet echt door te snijden (ik wil geen groot litteken daar), maar bijvoorbeeld door een prik ofzo? Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik ben sowieso wel van plan naar de dokter te gaan, maar ik zeg dit al langer en durf maar niet.
Toegevoegd na 22 minuten:
Ik ben vergeten erbij te vermelden dat de plek geen specifieke kleur heeft (het valt niet op zoals ik zei) en ook niet jeukt of pijn doet. Heel af en toe voel ik er wat raars, of doet het pijn als ik er op druk, maar niet altijd. Het littekentje zelf (dus de tandafdruk) is .. tja.. mijn huidskleur, maar misschien iets meer lichtroze. (ik ben zelf erg bleek, ben roodharig).
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.