Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel braakseries heeft de gemiddelde volwassen Nederlander per jaar?

Naar aanleiding van een eerder gestelde vraag over emetofobie, vraag ik me af hoe vaak de gemiddelde volwassen Nederlander per jaar braakt.

Maar braken komt vaak in series voor, bijvoorbeeld als je ziek bent of teveel hebt gedronken. Dan moet je op één avond drie keer braken (drankmisbruik), of moet je gedurende een week meerdere keren braken (ziekte). Zo'n serie tel ik dan als één "braakserie".

Met deze definitie van "braakserie", hoeveel braakseries heeft de gemiddelde volwassen Nederlander per jaar?

(Bij mij ligt het in ieder geval onder de 0,2 omdat ik al jaren niet heb overgegeven.)

Cryofiel
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Er zijn veel reacties gekomen op je vraag waarbij verschillende mensen hun eigen ervaringen beschrijven. Het antwoord op je vraag ligt in deze reacties besloten. Namelijk, er bestaan vrijwel zeker geen cijfers over. Immers, braken kan allerlei oorzaken hebben. Stel dat voedselvergiftiging tot bijvoorbeeld gemiddeld vier keer braken en alcoholmisbruik tot bijvoorbeeld twee keer, en zwangerschap gemiddeld tot x, keer enzovoort, enzovoort. Dan zou je allereerst moeten weten per oorzaak hoeveel het gemiddelde is, dan nog moeten weten hoeveel mensen in Nederland jaarlijks aan die oorzaken lijden, en dat vervolgens allemaal uitrekenen. Je merkt wel, dat is niet te achterhalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing