Bestaat er zoiets als standaard een hoge lichaamstemperatuur hebben? (zie ook info)
Voor medisch onderzoek houd ik al een tijdje mijn lichaamstemperatuur bij. Die is over het algemeen tussen de 37,1 en 37,7 graden, en bij inspanning rond de 38 graden. Ik heb altijd gedacht dat dit redelijk normale lichaamstemperaturen waren. Ook omdat mijn ouders altijd gezegd hebben dat de gemiddelde lichaamstemperatuur ongeveer 37,4 graden is, en men pas spreekt van verhoging bij 38 graden of hoger en van koorts bij 39 graden. Maar nu lees ik dus dat de gemiddelde lichaamstemperatuur 36,5 tot 37 graden is (daar zit ik dus sowieso nooit tussen!), en dat 37,5 graden of meer al verhoging is!
Ik ben pas 19, en ben voor zover ik weet gezond. Wel heb ik (i.v.m. paniekaanvallen e.d.) vaak last van een soort ''opvliegers'' (die vaak gepaard gaan met een temperatuur van ca. 38 graden).
Heb ik standaard verhoging? Of bestaat er daadwerkelijk een groep mensen die ''warmbloediger'' zijn en standaard een hogere temperatuur hebben dan de gemiddelde mens?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.