zijn er, buiten het drinkgedrag (hoeveelheid, snelheid...) en de drank zelf, ook andere factoren die bepalen dat je een "kater" hebt nadien?
op dit moment hebt ik een vreselijke kater. Wat ik heb gedronken :
- zaterdag een halve liter wijn (in een restaurant)
- zondag twee biertjes (pils) bij het eten op een terrasje
- maandag een halve liter wijn (thuis)
Zondag en maandag had ik niets van kater, al voelde ik maandagochtend wel dat er iets niet helemaal in de haak was (het gevoel van teveel gedronken te hebben). Ik heb toen goed wat water gedronken en soep gegeten. Tegen de middag was dat over, dus we hebben weer witte wijn gedronken ' s avonds.
Dinsdagochtend voelde ik een lichte kater, maar het lijkt wel of hij erger wordt naarmate de tijd verstrijkt. 's Avonds had ik heel erge hoofd- en nekpijn, en daar ben ik deze voormiddag ook mee opgestaan. Ik kan ook geen licht noch scherp geluid verdragen, en voel me lichtjes misselijk.
Dinsdag en vandaag bleef ik in ieder geval van alle alcohol af en dronk veel water en soep (ik kan zelfs geen wijn of bier zien staan zonder misselijk te worden). Maar nog steeds voel ik me erg beroerd.
Het bijzondere is dat ik op andere dagen véél meer drink, alles door elkaar drink, veel sneller drink enz... en niks heb. Ook al drink ik dezelfde wijn dan nu. En het biermerk heb ik ook al meerdere keren gedronken.
Dus blijkbaar komt het niet aan op WAT ik drink, nog op HOEVEEL e.d., ik krijg gewoon door het één of ander een kater op sommige momenten en op andere niet. Waaraan zou dit kunnen liggen?
Toegevoegd na 3 uur:
ik heb exact dezelfde symptomen nog wel al es gehad, en ze duurden ook dagen...
liveisgreat, drink je niet *teveel* water? Daar kun je ook hoofdpijn van krijgen.
maar nu is het echt supererg. Ik kan mijn kin nog altijd op de borst krijgen hoor...
maar ik hou het toch even in de gaten, bedankt voor de tips!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.