Kan ik baat hebben bij vitamine supplementen? (zie beschrijving)
Heb me een proefpakket vitamine supplementen laten aansmeren (via telefoon, van nugezond.nl), en zal daarna €18 p.m. moeten betalen als ik niet annuleer. Ik zit nu te overwegen of ik die moet annuleren of niet. Dit zijn klachtjes die ik heb:
-Lage energie (mentaal vooral)
-Raak vaak/snel afgeleid, slechte concentratie
-Aanleg voor depressie
-Schilferige en/of vettige huid
-puistjes e.d.
-eczeem
-roos
Het gaat om dit pakket:
http://nugezond.com/product/titamins-multi/
Ik maak vooral zorgen dat ze moeilijk gaan doen als ik wil afzeggen. Ze hebben m'n rekeningnummer nog niet.
M'n dieet is een beetje gevarieerd, maar ik eet niet zoveel vis en bijna geen fruit (wel een paar keer per week een glasje multivit). Maar snack 's nachts vaak, chips enzo.
Geen fruit is wat minder, maar als je genoeg groente eet valt het best mee.
Maar waarom snack je veel in de avonden? Eet je niet genoeg gedurende de dag? Heb je dan honger of is het verveling?
Als je toch wat extra's wil hebben: koop een pot vitaminepillen bij het Kruidvat. Vééél goedkoper en functioneel dezelfde kwaliteit.
(ik zou Nugezond direct opzeggen. Veel te duur!! Onnodig.)
Dit veroorzaakt allerlei gezondheidsklachten (zoals je hierboven noemt) en nu wil je er pilletjes in gaan gooien in de hoop het op te lossen?
Dit helpt niet op de lange termijn, ga eerst eens werken aan een fatsoenlijk slaapritme, dan worden je eetbuien ook minder.
En dan kun je gaan werken aan gezonder en gevarieerder eten, en dan heb je geen pilletjes meer nodig. Ik gebruik zelf de site www.cronometer.com
Als je hier invult wat je eet, krijg je precies te zien welke vitamines je binnenkrijgt en mist. Het is wel in het Engels, maar best duidelijk om een soort van overzicht te krijgen.
Maar ik zit juist naar supplementen te kijken omdat ik gewoon geen zin (meer) heb in gesmeer met middeltjes, letten op dieet enz. Ik ga eerst maar kijken of supplementen (deze ga ik waarschijnlijk annuleren) wat voor me doen, en dan zie ik wel verder.
Je bent bezig met de ruitenwisservloeistof in je auto, terwijl je de verkeerde soort brandstof er in hebt gedaan, en dan vraag je je af waarom het niet wil rijden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.