waarom zit er verschil tussen bloedsuikermeting vingerprik en laboratoriumuitslag?
Ik heb met een vingerprik op een nuchtere maag mijn bloed laten prikken voor een bloedsuikermeting. Die kwam op 6.9
Omdat het zo hoog was heeft de huisarts een laboratoriumbloedsuikermeting gevraagd. Dat was twee dagen later. Ook op de nuchtere maag. Die uitslag was 5.7
Ik vind dat verschil wel erg veel.
De symptonen van een hoge bloedsuiker heb ik wel. Dorst en droge keel. Snel branderige ogen. Vermoeidheid. Hoewel die vermoeidheid van dag tot dag verschilt. Soms zit er een dag tussen dat ik die vermoeidheid helemaal niet voel. Andere dagen wel en soms dagen dat ik het gevoel heb mn lichaam mee te moeten slepen. Ik geef er niet aan toe aan die vermoeidheid, want dan is het eind zoek.
Aan het eten kan het bepaald niet liggen, want ik eet supergezond en ook heel matig.
Ik vraag me af of ik nog iets van actie moet ondernemen of het hierbij moet laten. Ik bedoel is het vrij normaal dat er zo'n verschil zit tussen die vingerprik en laboratoriumonderzoek?
Gonna