Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn vriendin heeft stinkvoeten, hoe los ik dit op?

Een goede vriendin van mij heeft hele erge stinkvoeten en ook een aardig vies huis, ze draagt altijd allstars en nooit slippers dus het zit daar lekker te zweten, ze trekt binnen altijd haar schoenen uit en vorige keer zei ik het tegen haar.. ze werd vet boos en toen zei ik maar snel 'grapje ik ben het denk ik ook' en heb ik snel deo op mijn EN haar voeten gespoten -- maar nu na iets van 3 maanden is het nog niet over, vorige was ze hier en was het weer zo erg, ik vind het lullig om zo te zeggen 'Jeetje, je voeten stinken echt erg man doe er wat aan' maar al meerdere mensen hebben het gezegd - op een aardige manier - zovan: 'Je voeten stinken een beetje, kan je ze misschien wassen/deo spuiten of je schoenen aantrekken?' en dan kregen ze ook een boze blik.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Toch gewoon tegen haar zeggen, en dan niet 'grapje!' zeggen als ze boos wordt. Gewoon over praten. Er zijn heus manieren om van zweetvoeten af te komen.
Als je terug blijft krabbelen voor haar reactie, doe je daar niemand een plezier mee: jezelf niet, en haar ook niet.
Ga het gesprek niet aanvallend aan. Zeg iets als: 'Ik zeg het niet om te plagen, maar je hebt écht last van zweetvoeten. Kunnen we niet samen uitzoeken wat je daaraan kunt doen? Dit is voor jou ook niet leuk.' Als ze boos wordt, zou ik haar vragen waarom je als vrienden niet over dat soort dingen mag praten. Daar zijn vrienden toch juist voor?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De voeten dopen in een formaldehydeoplossing. Dan gaan de poriën gegarandeerd dichtzitten en heb je geen last van stinkvoeten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing