Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn moeder moet de gehele dag haar keel schrapen, wie heeft hiervoor een oplossing?

Mijn moeder heeft COPD, misschien dat het daardoor komt of door haar medicatie (inhalers :seretide en spiriva) , of dat het door maagzuur komt.. We worden er helemaal moedeloos van. De huisarts geeft alleen een middel tegen schimmel in de mond en zegt dat ze moet stoppen met keelschrapen en de longarts geeft steeds hele zware antibioticakuren, die niet helpen. Ze wordt zelfs 's nachts regelmatig ervan wakker, wie weet een oplossing.
Ze voelt echt slijm in haar keel zitten, het kriebelt en met hoesten lost het niet op. En als ze niet constant schraapt ,wordt ze hees.. Ze heeft ook nog hooikoorts.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Dit kan ook (deels) spanningsgerelateerd zijn.
Ik heb het zelf ook wel eens af en toe, heeft dan ook te maken met niet goed ademhalen dat meestal een gevolg is van stress.

Je zou er in elk geval eens op kunnen letten hoe gespannen ze eventueel is. Ook het feit dat ze zoveel last heeft van de keel kan weer extra stress oproepen, waardoor je een soort vicieuze cirkel krijgt, die je moet zien te doorbreken.

Een oplossing op tot rust te komen kan dan bijv. via meditatieoefeningen, yoga, maar ook iets anders dat ontspannend voor haar werkt.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing