Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb ik een muisarm / Wat doe ik eraan?

Ik heb sinds 2 a 3 dagen last van een muisarm (denk ik). Ik voel hem als ik lang aan het gamen ben of net klaar ben, maar ook tijdens doodgewone dingen overdag.

Het doet niet veel pijn, maar ik voel het in mijn elleboog. Ik heb al wel oefeningen opgezocht, maar ik wil toch graag antwoord van meerdere mensen.

Eigenlijk is helemaal stoppen met computeren geen optie. Mijn arm is goed ondersteund, ik lig met mijn elleboog nog op het bureau.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ja, het lijkt er wel op dat je een muisarm hebt.
Er bestaat geen specifieke behandeling om muisarm te genezen. Rust, sport en het tijdelijk niet gebruiken van de gekwetste lichaamsdelen zijn echter belangrijke factoren in het genezingsproces van deze blessure. Een muisarm kan voorkomen worden door het matig gebruik van computers en computermuizen en ook het aannemen van een goede houding is bevorderlijk voor de preventie hiervan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een muisarm houd gewoon in dat er een zenuw bekneld zit
En dat krijg je ook niet per definitie van het computeren maar kan je ook van andere bewegingen krijgen die je herhaaldelijk maakt .

Een arts ( kan zijn een chirurg kan zijn een orthopeed ) bepaald door mede van een onderzoek ( EMCG ) in welke mate je een muisarm hebt

Soms wilt therapie wel eens helpen en in het uiterste geval leggen ze door mede van een kleine ingreep de beknelde zenuw weer vrij
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer het met je andere hand voor een tijdje zodat je "goede" hand kan rusten. Je kunt op je werk vragen naar een tablet met pen om dat als muis te gebruiken. Dat is minder inspannend. Je baas moet je volgens de arbowet helpen met muisarmen, het juist zitten achter een bureau etc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het klinkt in ieder geval als een RSI-klacht (repetitive strain injury). Wanneer het vooral bij de elleboog zit kan het ook een tennisarm genoemd worden. Een band net onder de elleboog kan de onderarm spieren ontlasten. Een band om de pols kan hetzelfde doen.

In beide gevallen (pols of elleboog) kun je het probleem waarschijnlijk prima oplossen met een paar zweetbandjes (normaal voor de pols, maar trek ze wat verder omhoog over je onderarm en je elleboog krijgt steun).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing